در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

متولد آبان

این یه بازی که به دعوت دوستمان دکتر سارا انجامش میدم خصوصیاتمون را  بنویسیم تا بیشتر با هم آشنا بشیم وشناخت بیشتری از هم داشته باشیم . 

 

چیزی که تو کتاب طالع بینی نوشته  زن متولد آبان

مغرور ٬جذاب ٬مطمئن و... 

اگه بیشتر می خواهید بدونید کتاب طالع بینی هندی  را بخونید تقریبا ۹۹درصدش در مورد من صدق می کنه . 

اما چیزایی که ننوشته : 

۱.دردوستی هیچگاه قدم اول را بر نمی دارم برای همین در نظر اول (طبق گفته کسانی که برای  بار اول ما را دیدن )فیسو به نظر می آییم ولی در شناختهای بعدی همه به اشتباه خود اعتراف می کنن . 

 

۲.شخصیتم از هر چیزی برام مهمتر والکی خرجش نمی کنم و به کاری وهر خواسته ای که حس کنم به شخصیتم لطمه می زنه  حتی اگر از طرف مادرم باشه تن نمی دهم . 

 

۳.همیشه میتونم همه را قانع کنم به طوری که هر وقت مادرم در موردی مشکل داشته باشه برای قانع کردن پدرم یا برادرم از من کمک می گیره .  

۴. به راحتی اسرار همه را از زیر زبانشان بیرون می کشم که این را مدیون حس ششمم هستم چون خیلی چیزها را حدس میزنم وچون درست حدس زدم مابقیش خودش میاد .  

۵.بچه آخر بودم وبیشتر مواقع مورد توجه همه وهنوز هم نیاز دارم به شدت مورد توجه ومحبت دیگران باشم کوچکترین بی توجهی ما را افسرده می کند به خصوص از طرف آقای همسر   

۶.در بیشتر مواقع آدم منطقی هستم . 

۷.به پس انداز خیلی اهمیت میدم .  

۸.از بیهوده زیستن متنفرم اما بیشتر سالهای عمرم بیهوده گذشت . 

از اینکه مثل یه زن کدبانو باشم بدم میاد از کارای خونه خوشم نمییاد اما به نحو احسنت انجامش میدم .  

۹.دست پخت خوبی دارم البته اگه با حوصله کار کنم . 

۱۰.بهترین تفریحم بودن  کنار دوستان قدیمم ٬بعدش مسافرت وخرید کردن  

۱۱.بهترین دوستم همسرمه که به عنوان یه دوست بی نظیره اما در مقام یک شریک زندگی کاملا مطابق نیستیم 

۱۲.اگه کسی یه بار بهم دروغ بگه دو بار بهش دروغ میگم .ولی صداقت را با صداقت پاسخ میدم

۱۳.از آدمهای شلخته متنفرم

 ۱۴.بزرگترین ریسک زندگیم به دنیا آوردن فرزندم است که امیدوارم به دو بار کشیده نشه .  

۱۵.بزرگترین هدفم زندگیم پسرمه که بهترینها را براش می خواهم .  

۱۶.بزرگترین اعتراف زندگیم  ٬به آن چیزی که فکرشو می کردم لیاقتشو دارم نرسیدم اما هنوز منتظرم تا به اوج قله برسم .   

۱۷.بهترین جمله ای که دوست داریم بشنویم (من به تو افتخار می کنم )که نشنیدیم جز از دوستانمان  

۱۸.از مهمونی رفتن خوشم میاد از مهمونی دادن نه زیاد مخصوصا که دست تنها هم باشم .  

۱۹.عادت خاصی ندارم جز اینکه باید شب حتما تو رختخواب خودم بخوابم جای دیگه باشم خوابم نمی بره بخاطر همین شبهایی که آقای همسر شیفت هستن ترجیح میدم تنها باشم ٬تا با یه رختخوابه غریبه تا صبح بی خوابی بکشم .  

۲۰.اگه از چیزی خوشم بیاد می خرم حتی اگه قیمتش زیادباشه اما در کل زیاد اهل ولخرجی نیستم  

۲۱.از طلا وجواهرات خوشم نمی یاد به طوریکه چند شب پیش رفته بودیم عروسی حتی یک انگشتر هم به دست نکردم گذاشتم تو کیفم اما حالشو نکردم درشون بیارم به نظر من شخصیت آدمها به جواهراتشون نیست بر عکس بعضیها که اون شب چند کیلو طلا به خودشان ریخته بودن ولی موقع رقصیدن کفشهای ما را پوشیدن و از بس وزن طلا ها زیاد بود پاشنه کفش ما کند .  

 ۲۲. همه میگن اگه کاری بخواهیم انجام بدیم ٬انجام میدهیم ونظر دیگران تاثیری نداره که تا حدودی درسته . 

۲۳.همیشه به سلیقه خودم اهمیت میدم اگه همه بگن این لباس زشته اما من ازش خوشم بیاد حتما می خرمش.

چیز دیگه ای فعلا به ذهنم نمیرسه خدا را شکر  

بعدنوشت :آقای همسر به بعضی از موارد اعتراض دارن که اینها جز عادات نیست اما توجه      نمی کنیم . 

دیگر دوستانی که در این بازی شناخت بیشتر ازهم ونوشتن عادات خود شرکت کردن عبارتند از :

دکترسارا 

یادداشت های یک دانشجوی پزشکی 

یادداشت های یک دانشجوی اقتصاد 

آقای همسر 

دکی بارونی(گلی برای تو)

  

غم مانا

 

دیشب بیاد آن شب زیبا گریستم  

برشانه های یاد  تو تنها گریستم  

 

                                          آن شب که رام ما شده بود آسمان وخاک 

                                          و ز شوق  سر  به  دوش  ثریا   گریستم  

 

شد  نام  ما  ترانه  زیبای  موج 

 با یاد آن ترانه پری سا گریستم  

                                          

                                         آن شب که باد قصه ما را بدشت برد  

                                        دیشب بدین فسانه چولیلا گریستم  

 

آن شب ستاره ها همه ما را شناختند 

   دیشب برای  غربت  فردا   گریستم  

 

                                       گفتی که کوه شاهد عهد و وفای من  

                                         دیشب ز بی وفایی دنیا گریستم  

 

با مرغ شب زفتنه شب های بی کسی  

   دیشب به حجم سینه شبها گریستم  

 

                                       در ساحل خیال تو لب تشنه چون سراب  

                                        در چاه  غم  به  وسعت  دریا  گریسیتم   

 

بر گردن فراق تو آویختم دو دست  

گاهی نهان وگاهی هویدا گریستم  

 

                                      گفتم به باده چاره کنم غصه مدار  

                                     دیدم چو در پیاله رخت را گریستم  

 

برگ وبری نچید دلم از درخت صبر 

بر این دل غریب وشکیبا گریستم  

                                     

                                         عمرم چو آب رفت وغمت کوه وار ماند  

                                           بر  عمر رفته  و غم  مانا   گریستم .  

 

شاعر: خانم صدیقه وسمقی

 

پ ن:چون بعضی از دوستان درخواست شعر داده بودن ما هم این شعر زیبا را انتخاب کردیم . 

امیدواریم مقبول بیفتد . 

شاید وقتی دیگر

چند سال پیش دفتر  خاطراتمان را به یکی از دوستان دادیم تا خطی به یادگاری در آن بنگارد تا آن هنگام که جدایی بین ما فاصله انداخت  به این دفتر نگاه کنیم و همدیگر را به یاد بیاوریم( وحال می اندیشیم که مدت زمان طولانیست که از بیشتر آنها بی خبریم ). 

این دوست شفیق ما چنین نوشتند : 

 

                        اگر از تنهایی میترسید ازدواج نکنید .  

وای که در دل چقدر به این جمله خندیدیم ما فقط بخاطر این ازدواج میکنیم که از تنهایی نجات پیدا کنیم وگرنه دلمان که درد نمی کند الکی کلی مسئولیت وهزار دنگ وفنگ دیگه را (خانواده همسر )را تحمل کنیم که تنها تر بشیم . 

اما حالا بعد از کلی سال که میگذرد میفهمیم که او راست گفته وما چقدر خوش خیال بوده ایم 

وحالا تنهاتر از همیشه ...  

روزها دنبال یه لقمه نان ٬عصرها خواب نیم روزی وساعتها ول گشتن تو اینترنت ... 

وبعد جعبه جادویی وچشم دوختن به آن اگردرس خواندن را حذف کنیم که خودش با این اوضاع واحوال خود به خود حذف میشود . 

وشب ساعت ۱۲.۵شایدم دیرتر عجله برای خوابیدن تا صبح بیدار شویم ... 

واگر شیفت باشند که امروز صبح میروند وفردا ظهر بر میگردند... 

با این اوصاف آیا تنهاتر از قبل نیستیم ... 

نمی دانیم چرا زندگی ها اینقدر ماشینی شده وما آدمها نیز بی شباهت به آدم آهنی ها  نیستیم .  

ونصیحت به دختران دم بخت اگه برای رهایی از تنهایی می خواهید ازدواج کنید اشتباهی بس بزرگ است وقتی ازدواج کنید که بدانید با این کار یک قدم به جلو بر داشته اید .چون راه برگشت وجود ندارد . 

کلام آخر :الهی وسیلت به تو هم تویی؛اول تو بودی وآخر تویی ؛همه تویی وبس ؛باقی هوس . 

             الهی دانی که بی تو هیچکسم ٬دستم گیر که در تو رسم .