در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

تفاوت های احساسی بین زن ومرد

در ادامه مطلب قبل تصمیم گرفتیم این مطلب را بنویسیم شاید کمکی به بهبود روابط بین آقایون وخانمها بشود .و از جنگ ونزاعی که در پست قبل در گرفت کمی کاسته شود

 

یکی از مواردی که همیشه گزبیان گیر دخترها وپسرها بوده است عدم درک تفاوتهای احساسی بین آنها می باشد.دخترها می خواهند بدانند که چرا مردهااینقدر سردند !واحساس توی مخشان نمیرود !...پسرها هم می خواهند بدانند که چرا دخترها منطقی تر نمیشوند وهمش با احساسات زندگی میکنند !...این مورد یک مبحث فوق العاده پیچیده روانشناسی میباشد .من برای قابل درک شدن آن مجبورشدم مسایل را ساده کنم امیدوارم که توانسته باشم با اینکار مفهوم علمی آن را برسانم ..(منظور از من ٬من نیستم نویسنده کتاب است)  

 

اصل روانشناسی :  زن ومرد از نظر بار احساسی دارای گرایشات وتفاوتهای مختلفی هستند . منحنی سینوسی احساسات در زنها و مردها تغییرات زیادی دارد وامکان مقایسه این دو با هم نیست! 

مورد تفاوت در ظرف های احساسی آقایون و خانمهاست .این دو جنس از نظر بارهای احساسی دارای تفاوتهای زیادی هستند.خیلی از مواردی که زنها به عنوان یک افت تلقی می کننددر واقع تبدیل ظرفیتی میباشد .اگر بخواهیم بصورت ساده این مورد را برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که زنها دارای یک ظرف بسیار بزرگ احساسی میباشند که البته  سوراخ است !خودتون رو هلاک هم که بکنین هر چی توش بریزین پر نمیشه !برای زنها شوهر وعشق براحتی ۷۰درصد مسایل زندگی را تشکیل میده بنابراین عمرا نباید از زنها انتظار داشت که آرامش داشته باشند آنها یک بند نگران زندگیشان هستند چون شما خبر مرگتان مهمترین چیززندگی  یک زن هستید(به خدا خود نویسنده اینجوری نوشته ما دخالت نکردیم ) 

این ظرف بزرگ سوراخ ٬در زندگی هر مردی هم اگر وجود داشت آن مرد را روی مسایل عاطفی حساس و زود رنج میکرد .شما اگر از دختری احساس او را بگیرید دیگر از وی چیزی باقی نمی ماند !بخاطر اینکه این ظرف بزرگ در زنها ٬حل کردن ۷۰٪نیازشان تنها توسط یک عامل است ... 

 توجه ...توجه ...در غیر اینصورت ظرف آنها اصلا پر نمی شود . 

اما ...اما در مورد آقایون محترم مسئله فرق میکند .اگر از پسری احساسش را بگیری آب از آب تکان نمی خورد آنها اینقدر پوست کلفت هستند که در کمال پرویی ادامه حیات بدهند !! 

دلیلش اینست که آنها دارای ظرفهای کوچک ولی متعددی هستند !این ظرفها بر عکس خانمها بسرعت پر میشوند وبسرعت خالی میگردند! 

آقایون بطور ۲۴ساعته در گیر پر کردن این ظرفها هستند.ظرف عشق وقتی در آقایون پر میشود مرد شروع به پر کردن ظرف مثلا کار میکندوی دیگر بالای سر ظرف قبلی نمینشیند چون ظرف دیگری هم دارد . 

نکته اینجاست که زنها چون دارای یک ظرف اونم بزرگ هستند همینطوری عنر عنر بالای ظرفشون مینشینند.چون این ظرف مهمترین ظرف آنان است وباید اول وهمواره این ظرف پر بشود ...مکافات از اینجا ناشی میشود چون آنها همین انتظار را از مردها دارند اشتباه اینست که آنها مردها را نیز مثل خود تصور می کنند. 

 در مردها یک ظرف مهم وجود ندارد بلکه همه ظرفها به یک اندازه مهم هستند مردها نمی توانند یک ظرف را به دیگری ترجیح بدهند.چون پر نشدن هر ظرف مساوی است با ناراحتی شدید عصبی در مردان. 

 هر گاه شماخانمها  ظرف احساسی مرد را پر میکنید یعنی شما توانسته اید به بهترین نحو  وظیفه یتان را به انجام برسانید ودر این هنگام به اصطلاح مرد باکش پر است و در نتیجه میرود سراغ سایر ظرفها ی خالی ...ولی متاسفانه خانمهافکر میکنن که اون دیگه دوستمون نداره !چون مثلا مثل قبل دورتون نمی گرده !!این یک طرز فکر غلط ومسموم است که تو کله اتون رفته . 

شما باید این فاصله بین پر وخالی شدن ظرف ها را به خودتان اختصاص بدهید وکمی هم به خودتان برسید و بی علاقه گی تلقی نکنین و۲۵۰۰فکر چرت وپرت نیاد تو مغزتون  

اینطور نیست کمی منطقی باشید .  

 

یک اخطار کاملا جدی  

خانمها به هیچ وجه نباید در نحوه پر وخالی شدن ظرفهای آقایون دستکاری یا فضولی کنید ... 

مثلا خیلی احمقانه فکر نکنین که ظرف احساسات مرد رو کامل پر نکنید تا همیشه ریشش دست شما باشه!!بدونین با انجام این کار بچه گانه مرد فکر میکنه که شما توانایی این کار را ندارین ودر نتیجه :شما به سرعت مردتون را از دست میدین !! 

به اصطلاح ساده تر باید بگم که در اینصورت برای شما :...بازی تمام است. 

 

منبع :روابط زن ومرد 

نویسندگان :دکتر گارنیه ٬پروفسور آندره بینه ٬دکتر ریموند ٬جودی راسل.. 

مترجم :دکتر رضا اعتمادی

 

نظرات 33 + ارسال نظر
زندگی جاریست... یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:21 ب.ظ http://parvazz.wordpress.com/

سلام
حالا آقایون این همه ظرف رو کجا جا میدن؟!
جالب بود!

سلام
اینا باید از خودشون بپرسیم
حتما اونا هم میگن خانم ها این ظرف بزرگ را کجا میزارن
ممنون

دکی بارونی یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:35 ب.ظ http://golibarayeto.blogfa.com

گمونم من بیام ظرف احساس طرفو پر کنم بعد خیالم راحت که رفته سراغ بقیه ی ظروف ازش غافل بشم بره 6 تا زن دیگه بگیره

حالا زیاد ازش غافل نشو
این ظرفها هم شده واسه ما دردسر

علی راد یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:39 ب.ظ http://novin21.blogsky.com

سلام خانم
مطلب شما خیلی با کیفیت بود. یک دور خوندم. لازمه در یه فرصت دیگه دوباره بخونمش و با دانسته های قبلی خودم برداشت خودمو بگم اگر خواستید.

سلام آقا
ممنون نظر لطفتونه
اجازه دارین بیشتر از یک دور بخونین
حتما منتظر نظر وبرداشت شما هستیم

یکی مثل خودم یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:02 ب.ظ http://1saro2goosh.blogsky.com

چقدر ظرف باید پر و خالی بشه و نشه

اختلافات فکر کنم دیگه به کل رفع شد [تکبــــــــیر]
میسی آنی جان

بیشتر باید پر بشن
ما می کوشیم که اختلافات حل بشه
اگر احساسات همدیگر را بهتر بشناسیم احتمالا مشکلات کمتر میشه
الله اکبر

فائقه یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:05 ب.ظ http://www.faegheh.blogsky.com

سلام
مرسی عزیزم
از این به بعد به هر دوش سر می زنم

موفق باشی

سلام
ممنون پس منتظرم

رضا مدهنی یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:17 ب.ظ http://madhani.blogfa.com/

چه ظرف تو ظرفی شده
یه لحظه فکر کردم اومدم تو آشپزخانه
نوشته آدمرا بیاد مردان مریخی و زنان ونوسی میندازه نوشته کیهانیان
به هر حال این مقاله نکات ظریف و جدیدی داشت
جواب سوال شما :
این کوچکه است

نبست ما خانمها همش تو آشپز خانه ایم اینجا هم ظرف تو ظرف شده
ممنون از نظرخوبتون
خدا براتون نگهش داره

رها یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ http://rahaarad.persianblog.ir

خیلی متن حالبی بود منم خونده بودم که عشق و علاقه برای مردها به اندازه چیزای دیگه ارزش داره اما برای خانوما یه چیز دیگست....
راستی منم آپ کردم

ممنون دقیقا همینطوره
میام

نیلوفرانه یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 ب.ظ http://nilouyee.blogfa.com/

پست جالبی بود برای بهبود روابط ...

حتما همینطوره

یک دانشجوی اقتصادی یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام ولی آقایون هم احساسین ولی چون یه غرور خاصی دارن نمیتونن همیشه نشون بدن
زیاد موافق نیستم با این نویسنده

آقایون احساسی هستن اما نه به اندازه خانمها مگه اینکه شما استثنا باشین

زبل خان دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ق.ظ http://kimiaaa.blogfa.com

این مطلب رو خونده بودم..ولی بازم خوندم..من لینکتون می کنم که بازم بیام..

ضرر نداره دوباره بخونی
ما هم در اولین فرصت

احمد دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:45 ق.ظ http://3-sotoons.blogfa.com

سلام خانم شرلی ارجمند

بله، می‌دانم! داستان همان مریخ و ونوس است! مردها از مریخ آمده‌اند و زن‌ها از ونوس و لذا اختلافات بسیاری در آن‌ها وجود دارد... اما شما خیلی ملموس بیان کردید یا بهتر است بگویم نویسندگان خیلی قابل فهم نوشته‌اند و شما انتخاب زیبایی داشته‌اید... اما بعد...

این حرف‌ها را می‌پذیم اما قطعا ناقص است و برای کامل شدن درکمان لازم است به منبع آن مراجعه کنیم... این حرف‌ها کلی است و حتماْ و قطعاْ استثناءهای فراوانی دارد. مثلاْ یکی این‌که با توجه به گذشته‌ی هر کس در دوران نوجوانی و جوانی نوع روابطش با همسر آینده‌اش متفاوت است... اوضاع و شرایط فکری، علمی، اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی، و به طور کلی فرهنگ خانوادگی هر فرد و نحوه‌ی برخورد با او از کودکی تا قبل از ازدواج بسیار تعیین کننده است و چه بسا در چارچوب کلی و عمومی نگنجد... پرچانگی کردم اما نکته‌ای را در آخر اشاره کنم و آن اینکه مردهای عاقل به طور عمومی دیر عاشق می‌شوند اما وقتی عقلاْ و منطقاْ ( و نه از روی احساسات صرف) به عشق یا دوست داشتن برسند آن وقت ظرف اصلی و بزرگشان مشخص و بارز است و در طول زندگی هم اگر آفتهای رابطه‌شان با همسرشان را سم‌پاشی کنند این ظرف بزرگتر و بزرگتر می‌شود..

ممنون از نظر جامع وکاملتون
بحث روانشناسی دارای مقوله های بسیاری است وشاید هر کس از یک دیدگاه به مساله نگاه می کنه نمی گم این نظریه صددر صد درسته اما به نظر من جالب بود
من خودم همیشه انتظار توجه زیاد از همسرم دارم که از نظر اون منطقی نیست ولی از نظر من یکی از مهمترین نیازهای یک زن توجه است
شاید با خوندن این مطلب هم به آقایون کمک بشه ما را بهتر بشناسن و هم ما خانمها نوع منطق آقایون را بهتر درک کنیم

روزی که زن می شوم! دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:29 ق.ظ http://andromedea3rd.blogfa.com

وا به گمانم من از یه سیاره دیگه اومده باشم !
آخه بس که منطقیم مردا پیشم می شن خدای احساسات!

به شما به خاطر منطقی بودنتون تبریک میگوییم
اما منطق جدا از احساسه

زبل خان دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:52 ق.ظ http://kimiaaa.blogfa.com

یه آپ جالب کردم بیایید...

یک دانشجوی اقتصادی دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:22 ق.ظ

نخیـــــــــــــــر
این نویسنده خیلی غلط کرده گفته
شاید یکم بیشتر احساسی باشن من قبول دارم ولی اینکه بگیم به همسرشون به اندازه سایر مسایل زندگیشون اهمیت میدن خیلی حرف مذخرفیه

چرا دعوا داری برادر
بذار زن بگیری اونوقت
چند سال که بگذره متوجه میشی چی میگم
این نویسنده نگفت زن به اندازه کار اهمیت داره
می گه مردها شریک زندگیشونو دوست دارن اما نه دیگه اونجور که همه کار وزنگی را ول کنن وصبح تا شب بشینن ور دل خانم

یک دانشجوی اقتصادی دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:46 ب.ظ

دعوا؟؟؟
ایشون گفتن مردان زنان رو به اندازه کارشون اهمیت میدن شایدم کمتر ولی این کاملا نادرسته
شاید نخوان به قول شما وردستش بشینن ولی بیشتر از کار به زنشون اهمیت میدن

چی بگم
برو به نویسنده گیر بده من چیکار کنم

دلارام دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:48 ب.ظ http://saghiyegoor.blogfa.com

سلام.خوبین؟سن من که واسه ظرف هنوز کمه اخه۱۶سالو چه به ظرف؟
امدم بگم به روزم خوشحال میشم یه سر بزنید

سلام مرسی
شما خوبین
حتما

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:13 ب.ظ

متن جالبی بود.راستش خنده ام گرفت.مخصوصا اون ظرف که سوراخه!
ولی به نظرم رای همه افراد قابل تعمیم نیست

ممنون
درست در مورد همه قابل تعمیم نیست

یه آدم دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:15 ب.ظ

سلام جالب بود. فقط این سوال پیش میاد که پس چرا زنها میتوانند زمان زیادی را مجرد بمانند و یا بعد از مرگ شوهرانشون زندگی کنند ولی آقایون بدون خانمها دق می کنند.

چون خانمها به شوهران از دست رفته وفادارن وبا عشق گذشته زندگی می کنن واگر عاقل باشن یک اشتباه را نباید دو بار تکرار کرد
ولی آقایون ....

بهزاد دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ http://dsbehzad.blogfa.com/

باید بگوییم که به نظر ما دکتر گارنیه ٬پروفسور آندره بینه ٬دکتر ریموند ٬جودی راسل.. انسان های بسیار فهمیده ای هستند!!

خوب اینم یه نظر برا خودش
در فهمیده بودن این اشخاص شکی نیست

یک دانشجوی اقتصادی دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:34 ب.ظ http://www.

سلام
شرمنده مزاحم میشم
خواستن بگم از این پستای حاشیه ساز و تفرقه افکن امتنا کنین
بخ چیزای مثبت اشاره کنین.بدبین نباشین انقدر
که این همه پس گردن مردا می زنین

ما هم خواستیم به بهبود روابط کمک کنیم انگار نمی شه
این مطلب که در بهبود روابط ما وآقای همسر کلی کمک کرد
اگه نا راحت شدین ببخشید ما رسما معذرت خواهی میکنیم
ما به خودمان اجازه نمی دهیم پشت گردن کسی بزنیم اگه سید هم باشه که دیگه عمرا

علی راد سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ق.ظ http://novin21.blogsky.com

سلام
چه کار کردید که سمت راست وبلاگ دیده نمی شه.
اون قسمت موضوع و لینک ها اول ظاهر می شه بعد زودی غیب می شه.

ما کاری نکردیم این از خواص اینترنت است خودمان هم گاهی که باز می کنیم این وبلاگ را می بینیم لینکها نیستن چرا نمی دونیم

علی راد سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ق.ظ http://novin21.blogsky.com

دوباره نخوندمش شاید بعدا دوباره بخونمش.
ولی یه سری از تجربیات من در همین مورد که البته خیلی از اینها برای برخی آشناست:

خانم ها خیلی دوست دارن که مردشون متعلق به خودشون باشه.

خیلی دوست دارن وقتی حرف می زنن آقاشون به حرف هاشون گوش کنن.اون هم با دقت.

خیلی دوست دارن که آقاشون به خانواده ی خودشون(مخصوصا پدر و مادر خانم) احترام بزارن.

معمولا جلوی خانواده ی آقا چیزی(از اون چیز ها) نمی گن ولی همین که با شوهرشون خلوت کنند انتقاد می کنند البته هر کسی به گونه ای. یه خانمی ممکن خیلی شیرین و + انتقاد کنه و...

ولی چقدر خوبه که بعضی از آقایون یه سری کارها (هر چند ساده) را برای خانمشون انجام دهند مثلا:

همش انتظار نداشته باشیم که خانم برامون چایی یا نسکافه بیاره . ما هم این کار رو بکنیم. بی خیال حرف های دیگرون که می گنن چقدر این آقا زن زلیله و از این حرف ها دیگه

وای که چقدر تو اسلام سفارش شده که اگه مرد تو کار های خونه به همسرش کمک کنه یه کفاره می شه برای گناهان کبیر ه ی مرد. پس آقای محترم به خاطر دینت هم که شده بعضی اوقات ظرف ها رو بشور و...


به هر حال موقعیت خوبی برای اینکه آقایون غرور خودشون رو بشکونن و در مقابل همسرشون چقدر قشنگ شکسته می شه.
یا علی

ممنون از نظر پر محتوی ومفیدتون
اشاره خوبی داشتین به شکست غرور اما ما خانمها واقعا نمی خوایم شما غرورتان را بشکنید
کمی از خودخواهی ها کاسته شود کفایت می کند

دکی بارونی سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ق.ظ http://golibarayeto.blogfa.com

نه عزیز جان.به عذر خواهی نیازی نبود. خودم یه کم تفکر کردم متوجه شدم احتمالا این فکرو کردین.

شرمنده قول میدیم دفعه بعد مطلب را با دقت بخوانیم

مردی که می خندد سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:33 ق.ظ http://themanwholaughs.blogsky.com

سلام بر سرکار خانم آن شرلی عزیز(اسمتون طولانیه کاش میشد "لی" صداتون بزنم):
با اینکه این پست مفید است,امامن فکر میکنم بعضی از بخش های روابط مشترک تابع هیچ قانونی نیست ... ونمی شه هیچ نسخه ای براش پیچید....
و من همچنان از دکتر ها می ترسم.

سلام بر شما
منو آنی خطاب کنید ممنون
همه انسانها خاص هستند وشاید نقاط مشترک زیادی داشته باشند اما حتما نقاط متفاوت هم زیاد دارن پس به قول شما شاید یک نسخه به درد همه نخورد
نترس دکتر چه مهربونه با شوخی وبا خنده ...

احسان سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ق.ظ http://loveeee.blogsky.com

سلام ...
ما چاکرتیم ... شما تو قلب مایی آبجی ...!!
به خدا نه حس آپ رو دارم نه وقتشو ... ولی چشم سعی می کنم بیشتر وقت بذارم ...
راستی مرسی که وبم رو از لینک هات پاک کردی !!! انشاالله جبران کنم !!!!

سلام
ممنون
بازم ممنون هر جور که راحتین
من وبت را از لینک هام پاک نکردم دقیق تر نگاه کن

یکی مثل خودم سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام
بعد نظر من عجب بحث داغی صورت گرفت خواهرم
(این خواهر رو از عمد گفتم )رجوع شود به کامنت همسرتون در وبلاگم

سلام
آره خواهر (از عمد)
دیدیم اشکالی نداره بذار دلش خوش باشه یک خواهر زن وبلاگ نویس داره

یکی مثل خودم سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:33 ب.ظ

هورااااااااااااااااااااااا
میسی آنی جون
خلاصه ان کد هایی که واسه شکلکا داده بودی رو اینقدر اینور اون ورش کردم تا تونستم شکلکا رو تو قالب وبلاگ خودم جاسازی کنم.آخه قالب وبلاگم شکلاتی هست نمیشد با این قالب میزاشتم.
هوراااااااااااااااااااااااا [دست دست سوت سوت]

هوارتا هوراااااااااااااااااا
آفرین
دست سوت سوت دست

maryam سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:42 ب.ظ

salam ansherliye aziz
matalebe jalebi too webetoon estefade kardin
ke mitoone baraye ravabete behtar kheli moaser bashe
rasty man ye ja khondam ke marda nesbat be khanooma ehsasati tarand be khatre haminam too moshkelat kheli mishkanan.
va inke bayad be pesarha ham gerye kardano amookht.
doost dashtam bishtar ba ham ashna shim golam.age mayelid mano add konid
movafagh bashid

باشه در اولین فرصت این کار را میکنم

مهتاب سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:33 ب.ظ http://www.ghamdooniedeletanham.blogfa.com

سلام دوست خوبم وبلاگ جالبی داری
خوشحال می شم اگه یه سری هم به کلبه ی تنهایی من بزنی
اومدی نظر یادت نره...

سلام ممنون
حتما

یکی مثل خودم سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ب.ظ

ممنونم خواهر جانم
آخه دلم نمیخواست قالب نظراتم عوض شه
امروز دیگه گفتم هر جور شده باید درستش کنم.نشستم با دقت کدی که داده بودی رو خوندم و جابه جا کردم.
دست شما مرسی.

قابلی نداشت

رضا مدهنی سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ب.ظ http://madhani.blogfa.com/

این نظر برای رساندن تعداد نظرات شما به سی می باشد وارزش دیگری ندارد

از لطف شما سپاسگزارم

شوکول چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:27 ب.ظ http://shahrebastaniha.blogfa.com

بوس

این که گفتی یعنی چه؟

علی جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:51 ب.ظ

موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد