در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

ازدواج آسان ،آگاهانه و پایدار

 دیروز رفتیم نمایشگاه کتاب ...بالای در نوشته بود نمایشگاه بزرگ کتاب ...اما ای دریغ شاید فضای اونجا ۳۰۰متر هم نبود یه زیرزمین که زیر کتابخانه بود حالا دیگه چرا نوشته بودن نمایشگاه بزرگ نمی دونم ...هر سال نمایشگاه خیلی بهتر بود اما امسال به ظاهر رفع تکلیف بود . 

یه تابی تو نمایشگاه خوردیم و چند تا کتاب خریدیم من یه کتاب خریدم با عنوان ویتامین های عشق و صمیمیت که شامل رازهای نفوذ بر قلب زنان ٬ رازهای نفوذ بر قلب مردان و راه های رسیدن به آرامش می باشد .  

شب که شد کتاب را برداشتم تا یه نگاهی بهش بندازم توی کتاب نوشته بود ویتامین های عشق و محبتی که باید آقایون به خانم ها بدهند و یه عالمه ویتامین نام برده بود از جمله  

A1:همسرتان را با زنان دیگر مقایسه نکنید . 

A2:عشق خود را به همسرتان اثبات کنید . 

A3:شام بخرید و به خانه ببرید  

A4:کلمه باید را به همسرتان تحمیل نکنید  

A5:به علایم غیر کلامی همسرتان توجه کنید  

A6:برایش مهمانی بگیرید  

A7:از او عکس بگیرید  

A8:در زیر آسمان پر ستاره بخوابید  

A9:در زیر باران آواز بخوانید  

A10:تکیه گاه امن و مطمئنی برای همسرتان باشید  

A11:در برابر دیگران از او تمجید کنید  

A12:به استقبال خانم تان بروید  

A13:به او بگویید بارها و بارها که دوستش دارید  

A14:موقعی که خانم تان احساس درد دارد محل آسیب دیده را ببوسید . 

A15:به او استراحت دهید . 

A16:اتومبیل را برای سوار شدن همسرتان آماده کنید . 

A17:دراتومبیل  را برای او باز کنید. 

A18:حسادت نکنید و از او نپرسید با چه کسی لاس زدی . 

A19:در جایی از خانه هدیه هایی مخفی کنید و................ 

و کلی ویتامین دیگه که ما تا حالا اسمشان را هم نشنیده بودیم ... 

مدتی به فکر فرو رفتیم که این همه ویتامین وجود داره وما بیخبر ... جای اینکه انرژی بگیریم کلی هم دپرس شدیم این آقای همسر میومد یه سوال می پرسید و من رفته بودم تو غار تنهایی وبا ایما و اشاره جواب میدادم ...من از این همه ویتامین خوب محروم بودم چرا ؟ 

نه اینکه  آقای همسر را محکوم کنم نه ...چون منم نمی دونستم این همه راه های خوب برای شیرینتر شدن زندگی وجود داره .در ادامه کتاب هم ویتامین هایی که خانم ها باید به آقایون بدهند را نوشته بود که خداییش منم خیلی از اون ویتامین های عشق و محبت را  نمی شناختم و تا حالا هم از این ویتامین ها به آقای همسر نداده بودم و  بعضی هاشو هم عمرا انجام نمی دم (مثلا در رختخواب به همسرتان صبحانه بدهید ) .

خلاصه اینکه می خوام بگم ما ازدواج را خیلی آسون می گیریم در صورتی که من بعد از هفت سال و نیم زندگی متاهلی هر روز یه چیز جدید و تازه کشف می کنم و بیشتر متوجه میشم که  وقتی  ازدواج کردم اصلا معنی زندگی متاهلی ومشکلات را نمی دونستم. 

 اینجا مقصر کیست  ؟...جامعه ..خانواده ...خودمان ... 

میشه گفت همه به نسبت مقصرند .تازگی ها هم که مد شده ازدواج آسان را تبلیغ می کنن مگه ازدواج هم آسان می شود ..آیا این دانشجو های بیچاره که تن به این ازدواج های آسان میدهند از سختی های بعد ازدواج خبر دارن ؟آیا برای آگاه ساختن اونا از مشکلات کاری صورت گرفته ؟  خداییش زندگی بار سنگینی ست فقط به این فکر نکنیم با ازدواج از تنهایی رهایی می یابیم و یک تکیه گاه داریم و یه لونه عشق ... 

به این فکر کنید که چقدر به مسئولیت هایتون اضافه میشه ..چقدر باید گذشت داشته باشین  

صبر ،متانت و...

و اگه بچه هم وارد زندگی بشه که دیگه نور علی نور  

برای ازدواج هیچوقت دیر نیست ... 

کاش قبل از ازدواج کلاس هایی برای آگاهی دادن به جوانان بر گزار میشد .من پیشنهاد می کنم هر کسی می خواد ازدواج کنه اول با یک مشاور مشورت کنه . 

 یک فیلم خارجی(که الان اسمشو یادم نیست )  دیدم که یه خانمی توی اون فیلم حامله بود و هر روز با شوهرش می رفتن کلاس آموزش بچه داری وروش های صحیح رفتار با کودک وزمانی که  زایمان خانم نزدیک بود می رفتن کلاس تمرین زایمان (که البته کلاس ها به ظاهر اجباری بود ) واقعا این کلاس ها مفید بودن اما ما چی ؟یادمه اونقدر از زایمان می ترسیدم که ترجیح دادم طبیعی زایمان نکنم ولی شاید اگه تو کشور ما هم از این آموزشها بود ترسمان کمتر میشد ...  

نتیجه :ازدواج آسان نیست پس آسان گول نخورید . 

 

پ ن :تا یادم نرفته یکشنبه قراره برای برادر همسر بریم خواستگاری ...به سبک ازدواج آسان!!!  

        

نظرات 20 + ارسال نظر
یکی مثل خودم شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:11 ق.ظ

سلام آنی جون
به دلیل چرت زدم فقط خط آخر خوندم تا فردا خدمت برسیم از اول
فقط خواستگاری خوش بگذره و به خیری و خوشی

سلام به گل دختر
به دلیل چرت زدم ..معلومه یه چیزی اونور چرت زدنه ..
ممنون

دکی بارونی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ق.ظ

کتاب رو میدادین آقای همسر خوبه خوب مطالعه کنن. البته اون قسمت ویتامینای زن به مردو صفحاتشو می کندین
ولی با حرفاتون موافقم
بعضی ازدواجا این دوره زمون خیلی الکی شده و یه ذره تفکر پشتش نیست.

در اولین فرصت حتما ..
ممنون
دقیقا همینطوره

یکی مثل خودم شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:09 ب.ظ http://1saro2goosh.blogsky.com

سلام
اول ابراز احساست من رو به دلیل اول شدنم پذیرا باشید
عجب چرتی بودم دیشبا.دو تا مهمون دعوت کردم و یه دنیا خسته شدم.وای مامانا چی میکشن حالا با ۵۰ تا مهمون!جاتون خالی شامی درست کردیم با نمره بیست و یک
خوب ازدواج به سبک آسان
چه کتاب جالبی پیشنهاد میکنم هر دو با هم بخونینش.اینطوری کلی میخندین و حسابی هم تو ذهنتون میمونه.اتفاقا ویتامیناش خیلی خوشمزه بود.حالا چنتا ویتامین واسه آقایونم مینوشتی دیگه.
من اصلا خبر ندارم نمایشگاه تو شهرمن گذاشتن یا نه.اینقدر سرد و بارونه که از اداره یه راست شلیک میشم خونه.
راستی روم نمیشه از این کتابا بخرم.چرا؟

سلام
پذیرا هستیم
نمره شما یک بود مامان جان بیست که با هم میشد بیست و یک ...
به پیشنهاد شما فکر می کنم
رو نمی خواد که مگه چیه ..تازه یک کتاب هم خریدم به نام ویتامین های عشق به فرزند
منم قبلا به این کتاب ها اعتقادی نداشتم اما الان متوجه شدم بد نیست در بعضی مواقع کلی به درد می خورند

زندگی جاریست... شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 ب.ظ http://parvazz.wordpress.com

سلااااااااااااام خانومی
می بینم که این آقای ربولی وظایفشون رو درست انجام ندادند . به قول دکی بارونی صفحات مربوط به ویتامینای زن به مرد رو بکنین و بدین بخونن!
زندگی کلا سخته دیگه ! ولی منم قبول دارم که این مهمترین تصمیم زندگیه و نمیشه آسون گرفتش !
ولی دیگه بعضیا هم شورش رو درآوردن شنیدین یک نفر مهریه اش ۵۵۱۴ سکه بوده؟ والا من نمیدونم آقاپسر برای چی زیر بار این همه مهریه رفته ؟
خواستگاری هم خوش بگذره ! آقای ربولی تبریک به مناسبت ازدواج برادرتون

سلام
نه تا حدی درست انجام داده خداییش نا شکریه بگم که به وظایفش عمل نکرده ..این کتاب خیلی رمانتیکه ..
مهریه را زیاد گرفتن که مشکلی را حل نمی کنه ...چی بگم ..

رضا محمدزاده شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:41 ب.ظ http://www.rezamohamadzade.blogfa.com

سلام آنی
از این ویتامین ها ب ۱ اینا واسا خانم ها نداشت رعایت کنن
بهم سرزدی خوشحال شدم

سلام دوست خوبم
چرا کلی هم ویتامین ب ۱ و اینا داشت که به موقعش عرض می کنم خدمتتان
خواهش ...

رضا مدهنی یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:13 ق.ظ http://madhani.blogfa.com/

ما هم این کتاب را خریدیم اما هنوز فرصت خوندنش پیش نیامده
شاید این پست شما انگیزه ای شد که به سراغش بروم
خواستگاری خوش بگذره
برای عروس و دوماد دو تا وبلاگ هدیه بده تا ما هر بار بجای دو وبلاگ چهار وبلاگ را بخوانیم
تصور کنید موقع باز کردن کادوها (باز شود دیده شود بلکه پسندیده شود ) با یک کاغذ که بر روی آن آدرس www......blogfa.com روبرو شوند
امتحان کنید ضرر که نداره

پس زودتر بخوانید تا مثل ما دپرس شوید اما آینده خوبی داره
ممنون
اونوقت این اوج سخاوت ما گوش فلک را کر خواهد نمود
جالب بود کلی خندیدیم
شاید امتحان کردیم

یک دانشجوی پزشکی یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام!چه پست جالبی!قابل توجه آقایون!البته به نظرم بعضی کارهاش رو حداقل از مردان ایرانی نمیشه انتظار داشت!
مثلا a8-a9 -a17!!a19!

پس بیخود نیتس دکتر ربولی از سپ اینکارها برنمیاد!
موافقم!بعضی ها واقعا ازدواج رو زیادی آسون می گیرن.
انشالله همیشه زندگی به خوبی وخوشی

قابل توجه آقایون ...واقعا
موافقم بعضی از این کارها اصلا تو خون این مردای ایرانی نیست
تازه خیلی هاشو هم سانسور کردیم
خداییش این کتاب را یه نگاه کرد کلی عوض شد
ممنون

رضا مدهنی یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:37 ب.ظ

این نقاشی ها بر روی دندانهای کشیده شده انجام شده است
بنظرم آمد که شما فکر کردید برروی دندان افراد این کار صورت می گیرد
البته نگین هایی با جنس طلا و نقره در بازار وجود دارد که بعضی های آنرا با اتصال مخصوص به دندان می چسبانند

متوجه شدم که این دندانها کشیده شده هستن
یعنی روی دندونهای کشیده نشده نمیشه نقاشی کرد ؟
این نگین ها رو دیدم برای دندان ضرری نداره ؟

یکی مثل خودم یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ب.ظ

سلام
دستت درد نکنه.همش نمره یک بهم میدی؟مامانا که همیشه نمره بیستن.اما این دفعه همه آشپزی رو خودم تنهایی انجام دادن.تازه دو جا از دستمم ناکار شدکلا فدا شدم در این راه

سلام
من فکر کردم شما نمره بیست کلاسو نمی خواین ...
نمره شما همیشه بیسته اما باید می نوشتی چهل تا وقتی تقسیم بر دو میشه بشه دو تا بیست
آخیه دستت چی شد؟

ارمان یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:21 ب.ظ http://sadehtar.wordpress.com/

این کتاب چرا توقیف نمیشه!
مخصوصا این قسمت ویتامین ای هاش!
اصلا ملتفت نیستینا. الان ایران خیر سرش باید پرچم دار یک جامعه مرد سالار باشه! این سوسول بازیا و زن ذلیلیا یعنی چی! یهویی بگید جناب شوهر باید غلام بشه دیگه حالا درست تو خواستگاریا از دهنشون در میره میگن به غلومی قبول کنید اما این مال همون موقست(میگم الان چون جناب شوهر اینجا رو می خوند خواستین تو کار انجام شده قرارش بدین دیگه)
جدا از شوخی یاد یه جمله از دکتر شریعتی افتادم:
مردان در صید عشق به وسعت نامنتهایی نامردند. گدایی عشق میکنند، تا وقتی مطمئن به تسخیر قلب زن نشدند؛ اما همین که مطمئن شدند، مردانگی را در کمال نامردی به جا می آورند

حالا یه کتاب به درد بخور هم که پیدا شده شما می خواین توقیفش کنید
اینا اوج تفاهمه ...
چقدر حرف دکتر شریعتی قشنگ بود اوج واقعیت ...

باران یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:16 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

سلام انی جووون
من بالاخره اپم
متنتم که نوشتی میام می خونم حتمااا و نظرمو می گم

سلام
چه عجب !!!!!

بهزاد یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:42 ب.ظ http://dsbehzad.blogfa.com

اگه تو این هوای سرد مردی بخواد A8(در زیر آسمان پر ستاره بخوابید!) و A9(در زیر باران آواز بخوانید!) به همسرش بده اونوقت خودش حتما نیاز به تزریق ویتامین ب دوازده و ب کمپلکس و مصرف ویتامین ث پیدا میکنه ! احتمال فوت ناگهانی در اثر یخ زدگی هم وجود داره!!! D: ازدواج بهنگام که دیگه شبیه یه شوخی بزرگه! الان همه یا خیلی دیر ازدواج میکنند یا خیلی زود! حالا خواهر جان این حرفا رو ول کن!بگو کی برای من میری خواستگاری؟!!! D:

خوب بخاطر این ویتامین ها می تونن یک سفر به جزایر قناری ترتیب بدن تا از سرما یخ نزنن ...
واقعا همینطوره کمتر کسی در وقت مناسب ازدواج می کنه ...
هر وقت شما اراده کنید برادر ...ما از انتخاب شما مطمئنیم دی:

شهاب حسینی یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:44 ب.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

این یک درد بزرگ است که زوجهای جوان ، از زندگی مشترک ، فقط توقعات نابجا و عدم گذشت در برابر طرف مقابل را یاد گرفته اند و لاغیر !

ما که خیلی گذشت داریم بقیه رو نمی دونم

medisa یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:07 ب.ظ http://naughtydentist.blogfa.com

salam.cheghad jaleb bud.cheghad khub mishe age aghayun in hame ahle vitamine bashan.
nemidunam chear in ruza hame hey tondo tond daran ghati morgha mishan,che khabare?age chizi has b ma ham bgid

سلام
گاهی باید ویتامین را به زور دریافت کرد .
به خاطر تبلیغات نادرسته که دانشجوهای بیچاره را با یک سکه گول میزنن و می فرستن خانه بخت و اسمش رو هم گذاشتن ازدواج آسان .آگاهانه و پایدار

مردی که می خندد دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ق.ظ http://mankh.blogsky.com

سلام شرلی عزیز
من دوباره برگشتم...دراین مدت خیلی متنوع تر نوشتین.در این مدت دلم حسابی برای همه دوستای مهربونم تنگ شده بود.امیدوارم که با خانواده عزیزتون همیشه در نهایت شادی و سلامتی و در کنار هم زندگی کنید.
خواستم اعلام وجود کنم.
بر قرار باشین

سلام مرد خندان
چه خوب کردین که برگشتین ...ممنون
ما هم دلمان تنگ شده بود
بازم تشکر ...همچنین شما

سارا از ژوژمان دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:57 ب.ظ http://www.judgment89.wordpress.com

سلام آنی خانم
خوبین؟
در مورد ازدواج آسان که متاسفانه دولت فعلی آتیش بیار معرکه شده است ! شنیدین که یکی از مسئولین آموزش پرورش ازدواج موقت را مناسب دانش آموزان دختر دانسته اند!
راه پر کردن اوقات فراغت و تامین کردن نیاز های جوون ها رو بلد نیستن ، تنها راهی که به مخیله شون میرسه همین ازدواجه تا سرگرمشون کنن ، نیفتن تو خیابون دنبال رأیشون یا دنبال دختر مردم ! می خوان ابرو رو درست کنند می زنند چشم رو کور می کنند !

ما جوانان میهن باید بدانیم و آگاه باشیم تا یه این سادگی ها دم به تله ندهیم

در مورد ویتامین ها خودمان به شخصه از ویتامین های زیل خوشمان آمد و - : آیکون بچه پررو :P
A8:در زیر آسمان پر ستاره بخوابید

A14:موقعی که خانم تان احساس درد دارد محل آسیب دیده را ببوسید

A18:حسادت نکنید و از او نپرسید با چه کسی لاس زدی!!!


در مورد بحث کوچولوی مهریه هم عذراجون صحبتش رو انداختند به نظر من این معضل مهریه گندگی!!! در یکی دو نسل آینده حل خواهد شد ، چون من خودم شاهد این بودم که خواهرم زمان ازدواجش اصلا خودش راضی به مهریه خیلی سنگین (در حد تعداد سکه ها به اندازه ی سال تولد ) نبود ولی پدرم اصرار داشتن و خواهرم به ناچار تن داد. من مطمئنم که فرزندان ما دیگر همچین مشکلی نخواهند داشت ! این طرز فکر و این رویه مختص همین نسل است و اطمینان دارم از سنت های نابجایی ست که خیلی زود کمرنگ خواهد شد (آیکون امیدواری در حد چییییییییییییی )


سلام
دیگه ازدواج تو دوران دبیرستان اوج حماقته ...یعنی یه جور خیانته به جواناست

بعضی هاشون خیلی رمانتیکن ...بد نیست گاهی امتحانشون کنیم
در مورد مهریه من معتقدم نه خیلی کم باشه که مدا پرو بشن ..نه خیلی زیاد که سد راه ازدواج بشه ...
ما هم امیدواریم کم رنگ بشن

فائقه دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:34 ب.ظ http://www.faegheh.blogsky.com

$$$$$$$$$$$$$$
____________$$

_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$
_____$$$____$$
_____$$$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________________________$$$$___$$
________________$$$$$$__________$$
__________________$$____________$$
________________________________$$
________________________________$$
________________________________$$
________________________________$$

سلام
در اولین فرصت خدمت می رسیم

حامد دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:56 ب.ظ http://dakhmeh.blogsky.com

سلام
این ویتامین ها خیلی جالب بودن بخصوص A9 !!!
یعنی واقعا خانومها از این A9 خوششون میاد !؟!؟!

سلام
این ویتامین ها به ظاهر خیلی کوچیک و بی خاصیت به نظر می رسن اما وقتی با هم جمع بشن حاصل جمعشون میشه یه زندگیه شیرین

یک دانشجوی اقتصادی سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام
3 رو مخالفم شدیــــــــــــــــــــــــد

چرا ؟
مگه چی میشه یک شب هم شما شام بخرین ببرین خانه ؟
اقتصادی نیست ؟

خانم ورزش جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ب.ظ http://sahar444.blogfa.com/

سلام از ویتامین هایی که خانمها به اقایون باید تزریق کنند هم چند تا بزنی ببینیم چجوریه . اره والا راست می گید تو کشور ما برای اموزش اصلا ارزش قائل نیستند منم از ترس زایمان طبیعی سزارین کردم ولی فکر کنم دوز داروی بیهوشی رو انقدر بالا زده بودند بهم که اصلا درد شکم وبخیه نداشتم کمربند شانه ای کتف و کمرم (بالای کمر) انقدر درد داشت که اصلا نمی تونستم از تخت جدا شم یا تکون بخورم از اقای همسر می پرسید ایا این درد به خاطر داروی بیهوشی بوده یا نه ؟ ممنون می شم برای همین درد از اوردن بچه دوم انصراف دادم

سلام
باشه حتما می نویسم
درد کتف و کمر بیشتر به خاطر تخت عمله ..تخت عمل کوچیکه و یه دست آدم هم همیشه از تخت آویزون می شه و جون بیهوش هستیم سنگینی دست کتف را اذیت می کنه ..ربطی به داروی بیهوشی نداره ..از همسر هم می پرسم الان که شیفته خونه نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد