در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

یادم باشد

یادم باشد حرفی نزنم که به کسی  بر بخورد
نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد
 خطی ننویسم که آزار دهد کسی را
 
یادم باشد که روز و روزگار خوش
است وتنها دل ما دل نیست
 
یادم باشد جواب کین را با کمتر
از مهر و جواب دورنگی را با کمتر از
صداقت ندهم
 
یادم باشد باید در برابر
فریادها سکوت کنم و برای سیاهی ها
نور بپاشم
 
یادم باشد از چشمه درسِِ خروش
بگیرم و از آسمان درسِ پـاک زیستن
 
یادم باشد سنگ خیلی تنهاست ...
یادم باشد باید با سنگ هم لطیف
رفتار کنم مبادا دل تنگش بشکند
 
یادم باشد برای درس گرفتن و درس
دادن به دنیا آمده ام ... 
نه برای تکرار اشتباهات گذشتگان
 
یادم باشد زندگی را دوست دارم
 
یادم باشد هر گاه ارزش زندگی
یادم رفت در چشمان حیوان بی‌زبانی
که به سوی قربانگاه می رود زل بزنم
تا به مفهوم بودن پی ببرم
 
یادم باشد معجزه قاصدکها را
باور داشته باشم
 
یادم باشد گره تنهایی و دلتنگی
هر کس فقط به دست دل خودش باز
می‌شود
 
یادم باشد هیچگاه لرزیدن دلم
را پنهان نکنم تا تنها نمانم
 
یادم باشد هیچگاه از راستی
نترسم و نترسانم
 
یادم باشد از بچه ها میتوان
خیلی چیزها آموخت
 
یادم باشد پاکی کودکیم را از
دست ندهم
 
یادم باشد زمان بهترین استاد است
 
یادم باشد قبل از هر کار با
انگشت به پیشانیم بزنم تا بعدا با
مشت برفرقم نکوبم
 
یادم باشد با کسی آنقدر صمیمی
نشوم شاید روزی دشمنم شود
 
یادم باشد با کسی دشمنی نکنم
شاید روزی دوستم شود
 
یادم باشد قلب کسی را نشکنم
 یادم باشد زندگی ارزش غصه خوردن ندارد
 یادم باشد پل های پشت سرم را ویران نکنم
  
یادم باشد امید کسی را از او
نگیرم شاید تنها چیزیست که دارد
 
یادم باشد که عشق کیمیای زندگیست
 
یادم باشد که آدمها همه
ارزشمندند و همه می توانند مهربان
و دلسوز باشند
 بیایید همگی یادمان باشد و به هم یادآوری کنیم

منبع:

http://www.reikiworld.ir/catalog/page.asp?id=393


پ ن:خبر خاصی نیست جز دید و بازدید عید که آن هم امید است به زودی زود تمام شود

البته ما تقریبا همه جا رفتیم دیگه باید بشینیم تو خانه منتظر تا مهمونا تشریف بیارن .

به قول قدیمی ها هم سالی که نکوست از بهارش پیداست ...دیگه خودتون حدس بزنید .


 دل نوشت: گاهی دلم برای خودم می سوزد


عماد نوشت:

عماد به زن عموش:زن عمو سال قبل که تو هنوز به دنیا نیومده بودی کیک تولدم عکس مرد عنکبوتی بود.   (البته این موضوع بر می گرده به زمانی که عماد  آلبوم عکس نگاه  می کنه و می گه من توی این عکس نیستم کجام ؟ما هم بهش میگیم هنوز به دنیا نیومده بودی .اونم فکر می کنه سال قبل که زن عموش توی جشن تولدش نبوده هنوز به دنیا نیومده بوده )

  

بعد نوشت:باران عزیز هر چی می خوام برات کامنت بذارم و تولدت را تبریک بگم قسمت نظرات وبلاگت باز نمی شه ...نمی دونم چرا؟

خوب از همین جا  

                          تولدت مبارک      

نظرات 22 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:50 ق.ظ http://jostojoogar.blogsky.com

سلام دوست عزیز
وبلاگت عالیه اگه دوست داشتی بیا تبادل لینک کنیم
منو با عنوان رقیب جدید گوگل !!!؟؟؟ لینک کن بعد خبرم کن تا وبلاگتان را لینک کنم.

سلام
ممنون
باشه

علی راد دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 ق.ظ

جالبناک بود کار میرعماد
دل نوشت: گاهی دلم برای والدینم که تمام امیدشون منم می سوزد

بله
والدین که جای خود دارد
اما اینو بدون که اونا اگه کاری برای بچه اشون می کنن بدون کمترین انتظاره و فقط از سر عشقه
اگه همه امیدشون تویی بخاطر خود شماست واونا همین که بتونن بهت افتخار کنن براشون کافیه
تمام امید خودت چیه؟

زندگی جاریست... دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:58 ق.ظ http://parvazz.wordpress.com/

سلام عزیزم
آخ که این کوچولو چقدر بانمکه! چقدر هم پاک و صادقه

سلام خانمم
دنیای بچه ها خیلی زیباست ...ساده و بی آلایش
توی حرفها و صحبتاشون کلی نکته هست

ارمان دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ب.ظ

این به یاد ماندن خیلی سخت بید!
واسه کی بود!؟

چقدر دلم واسه بچه گیا لک زده!! حیف اون دنیا پاک و صادقانه و خوشگل

واسه خودم بید دیگه ..یادم باشد
اما نمی دونم چرا من دلم واسه بچگی یام تنگ نمی شه

خیالاتی دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:28 ب.ظ http://aghushekhiyal.blogfa.com

کاش همه مون همه ی این چیزا یادمون میموند...
پس من که به دلیل بدعکسی همیشه از عکس گرفتن فرار میکنم هنوز به دنیا نیومدم

کاش...
پس سعی کنید زودتر به دنیا بیاید تا پیر نشدین :))

medisa دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:03 ب.ظ

یادم باشد زندگی ارزش غصه خوردن ندارد
یادم باشد زمان بهترین استاد است
یادم باشد زندگی را دوست دارم
kheili khub bud!khosham umad khanumi
elaaaahi!in bache cheghad ba namake!!!man az bache khosham nmiad vali az vaghti ba in kochulu ashna shodam,nazaram avaz shode

خوشحالم که خوشتون آمده
منم راستش وقتی مجرد بودم از بچه خوشم نمی یومد الانم راستش کمتر بچه ای به دلم می شینه
اما خوب بچه خود آدم یه چیز دیگه است

شهاب حسینی دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:39 ب.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

سلام
انشالله که خوش گذشته !
دیروز به آقای دکتر گفتم عماد خان رو ببوسند ، امروز هم به شما میگم !

موفق باشید

سلام علیکم
بد نبوده
باشه حتما
شما هم پیروز باشید

طاهره دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:39 ب.ظ http://gliar.blogsky.com/

یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند .

یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آنگونه که هستند ، نه آنگونه که می خواهم باشند .

یادمان باشد شادی امروز را به فردا وعده ندهیم.

کاش همیشه یادمان باشد
آلزایمر نگیریم:))

سارا از ژوژمان دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ب.ظ http://judgment89.wordpress.com

,واقعا باید یادم باشد ....
کاش می شد هر روز این یادآوری ها رو مرور می کردم
یه جمله ای جایی خوندم : کاری کنید که اخلاقتون شما رو عزیز کنه نه ذلیل !

دقیقا...
کاش می شد اما ما آدمها فراموشکاریم
جمله قشنگی بود

سارا از ژوژمان دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ب.ظ http://judgment89.wordpress.com

واقعا خیلی وقت ها من از بچه ها
خیلی چیزها یاد می گیرم! و خیلی موقع ها بینش کودکانه به دنیای اطراف و ترجیح میدم !

به نظر من نگاه بچه ها به دنیا خیلی پاک و بی آلایشه
یه جورایی هم آیینه بزرگترها هستن

خانم ورزش سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ق.ظ

سلام شعرتون خیلی قشنگ بود احتمالا کپیش می کنم البته با ذکر منبع عمادجون رو ببوسید راستی رنگ قلم رو مشکی انتخاب می کنم نمی دونم چرا این طوری می شه که شما می گید

سلام
شعر از خودم نبود منبعشو ذکر کردم
منم نمی دونم

علی راد سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام
تمام امید من یا شریف یا خارجه

سلام
خارج!!!
در هر صورت موفق باشی

خانم ورزش سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ق.ظ

سلام می دونم شعر مال شما نبود منبع رو هم دیدم ولی خوب قشنگ بوده انتخابتون دیگه

سلام
ممنون نظر لطف شماست
آره قشنگه منم خیلی ازش خوشم آمد
گفتم یه موقع فکر نکنین که من این همه استعداد دارم :)

×بانو! چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ق.ظ http://delneveshteha-007.blogfa.com/

ای جـــــــــــــان
از طرف من عماد رو یه ماچ گنده بکن

ای به چشم

یک دانشجوی اقتصادی چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ق.ظ

سلام
دید وبازدید هم یکی از فرایض سخت می باشد
دومین کلمه بعد از قاب عکس آلبوم عکس می باشد که شدیدا به ان حساسیت می ورزیم...

سلام
آره به خدا سخته توی سال خبری نیست اما یکدفعه تو عید هجوم مهمون و هم اینکه باید کلی جاها بری واسه عید دیدنی
...متوجه شدم ..باشه

×بانو! چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ http://delneveshteha-007.blogfa.com/

به‏به دستت درست! چه وبلاگ توپی... ولی فکر کنم قبلاً خودم کشفش کرده بودم

گفتم شاید هنوز کشف نشده باشم
:)

بهزاد چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:04 ب.ظ http://dsbehzad.blogfa.com

چقدر خندیدم به این حرف عماد! :)) اگه اینو به صورت مینیمال مینوشتی کلی تو گودر لایک میگفرت! خیلی باحال بود! :)))

من تا حالا نمی دونستم وگرنه کلی از این حرفها و سخنان شیرین داره عماد که می شه تو پستهای کوتاه نوشت
حالا پست بعدی را امتحان می کنم

باران چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:57 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

سلام انی جوووووووووووون
خوبی؟؟؟
قربونت برم ممنونم از تبریک
خوش می گذره؟؟؟
شعره خیلی خوشگلی بود!!
چرا دلت برای خودت می سوزه عزیزم؟؟؟
این حسیه که منم دارم نسبت به خودم بعضی مواقع!
اخییی این عماد مثله همیشه بامزه و باحاله!
چقدر قشنگ و پاکه فکر و ذهن یه کودک
کاش من یه کودک بودم

سلام باران جان
خواهش می شود عزیزم وظیفه ام بود
جای شما خالی می گذرد
اگه برای خودم نسوزه پس برای کی بسوزه نترس نمی ذارم ته بگیره:)
افکار بچه ها خالصه یعنی در بند لغات و چیزای دیگه نیستن
به نظر من که هنوز هم هستی یعنی پاکی و صداقت بچگیتو هنوز داری
موفق باشی

حامد پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ق.ظ http://D

سلام
این یاد باش ها خیلی جالب بود بخصوص :
"یادم باشد هیچگاه لرزیدن دلم
را پنهان نکنم تا تنها نمانم"
در ضمن این عماد نوشت هاتون خیلی جالبه و عماد هم خیلی دوست داشتنیه

سلام حامد جان
اتفاقا خودم هم از این قسمتش خوشم آمد هر چند از ما دیگه گذشته و مدتهاست دلمان نمی لرزد
قابل شما را نداره
خوشحال می شم که خوشتون میاد

محبوبه پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ق.ظ http://yaghootekabood.mihanblog.com

سلام خوبی / پسر گلت خوبه؟
ممنون که اومدی ایشالا سالی پر از سلامتی و شادی داشته باشه
متتن زیبایی بود ممنون

سلام مرسی
خوبه و سلام می رسونه
من همیشه میام شاید کامنت نذارم اما استفاده می کنم
مرسی

طاهره جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ب.ظ

می دونستید حرکت بیشتر فک در خانم ها احتمال ابتلا به آلزایمر رو کاهش میده؟!

حالا دیگه می دونم و از فکم بیشتر کار می کشم :)

مژگان امینی شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:21 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سلام
قدم زن عموی نورسیده مبارک
من هم قبلا" که سر کار می رفتم زیاد دلم برای خودم می سوخت و حتی گاهی دلم برای خودم تنگ می شد ولی حالا کمتر شده

سلام
مرسی خیلی هم نو رسیده نیست چند ماهیه که رسیده
خدا را شکر که کمتر شده دلتنگیتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد