در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

تعطیلات

تعطیلات تابستان عماد شروع شده.یعنی اینقدر که من خوشحالم و احساس سبکی میکنم  فکر نمی کنم خودش خوشحال باشه. 

یک سال پر استرس گذشت...چرا پراسترس؟؟!! 

قبلا هم گفتم عماد مدرسه هوشمند دو زبانه می رفت و این یعنی هر روز صبح ساعت ۷ از خانه خارج می شد و ساعت ۴:۳۰بعدازظهر بر می گشت...خسته و وارفته...  

و من هر روز عذاب وجدان داشتم وقتی این مدت طولانی عماد در مدرسه بود و فشار درس های مختلف مثل زبان هر روز دوساعت٬کامپیوتر و رباتیک غیر از درس های معمول بقیه مدارس.  

هر روز که زودتر می رفتم دنبال این بچه بال در میورد انگار از زندان نجات پیدا می کرد. 

و جالبتر اینکه ازم سوال می کرد مامان عسل را هم توی همین مدرسه میذاری؟ 

وقتی ازش می پرسیدم به نظر تو بذارمش یا نه؟ 

می گفت هر جور خودت میدونی و جواب نمیداد. 

فکر کنم توی دلش می گفت :این ظلم را که در حق من کردی در حق دخترت هم میکنی؟  

عزیز دلم من برای تو بهترین ها را میخواستم و میخواهم اگه اشتباه کردم منو ببخش . 

نمیدونم این محبت بود یا ظلم اما هر چه بود تمام شد و من حالا یک نفس راحت می کشم .

 

وقتی با معلم زبان انگلیسی شون صحبت کردم و گفتم کلاس های بعدازظهر بیشتر باید تفریحی باشه .گفت :چی میگی خانم؟ مگه می شه؟ بعدا جواب خانواده ها را چی بدیم؟ 

خلاصه اینکه برای سال بعد دیگه تصمیم ندارم عماد توی همین مدرسه بمونه. 

البته این مدرسه یه سری مزایا داشت و یه سری معایب یادمه سال قبل خیلی تو اینترنت سرچ کردم تا از تجربه دیگران در این زمینه استفاده کنم اما چیز زیادی دستگیرم نشد. 

حالا میخوام یه پست بذارم برای کسانی که سرچ میکنن و میخوان درباره این مدارس بیشتر اطلاع داشته باشند. البته شاید در شهر های دیگه اوضاع خیلی بهتر باشه من فقط در مورد مدرسه شهر خودمون می نویسم.

 

از معایب این مدرسه  

۱-ساعات طولانی بودن بچه در مدرسه است بدون اینکه وقت یا جایی برای استراحت بچه ها در نظر گرفته بشه. 

۲-خوردن نهار در مدرسه که بزرگترین مشکل بچه ها بود یه سالن غذا خوری کوچک که بچه ها باید با سرعت هر چه تمام تر غذا بخورن  تا نوبت کلاس های دیگه بشه و همچنین عدم کیفیت لازم در پخت و برنامه ریزی غذا حتی نظارت کاملی صورت نمی گرفت که آیا همه بچه ها غذا خوردن یا نه؟  

۳-چند تا شیر آب دم در سالن ناهار خوری گذاشته بودن که فقط آب سرد داشتن و از مایع دستشویی هم خبری نبود کم کم اولیا اعتراض کردن که آب سرد است و کارکنان بسیار هوشمند این مدرسه چند شیر آب داغ هم گذاشتن البته شیر آب سرد جدا و آب داغ جدا بچه ها اول دستشون را زیر آب سرد می گرفتن بعد زیر آب داغ فکر کنم واقعا دستاشون ضد عفونی می شد. 

۴- سرویس های بهداشتی مدرسه که واقعا بهداشت ازشون می بارید.یعنی این بچه ما که حاضر نبود پاشو توی این قسمت بذاره و عصر که بر می گشت در حال انفجار بود.

۵-برگزاری کلاس های بعد از ظهر بصورت کاملا رسمی و خشک. 

۶-دادن وعده های بیشمار که عملا تمام این وعده هادر حد شعار ماند(مثلاهر روز برای خانواده ها ایمیل فرستاده می شود تا از وضعیت بچه خودشون در مدرسه مطلع بشن ..دریغ از یک ایمیل-تمام تکالیف در مدرسه انجام می شود و در خانه هیچ تکلیفی باقی نمی ماند و...) 

۷-استفاده از معلمانی که فقط یک سال به عنوان کمک معلم سر کلاس حضور داشتن بعنوان معلمان رسمی کلاس ها که با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید بالاخره انتظار بیشتری هست .

۸ـ برگزاری فقط یک جشن برای بچه های کلاس اول اونم جشن الفبا که افتضاح بود یعنی نمیدونم چه جوری روشون شد مردم را اینجوری سرکار بذارن بی برنامگی در اجرای برنامه یعنی اصلا برنامه ای اجرا نشد فقط معاون مدرسه در نقش .... نگم بهتره (می ترسم فردا برن ازم شکایت کنن) 

و مادرهایی که تمام مدت ایستاده در آفتاب شاهد برگزاری این مسخره بازی ها بودن .

۹-عدم برگزاری جلسات اولیا و مدارس (فقط یک بار اونم اول سال).  

۱۰-هزینه بالای این مدرسه  .

 

مزایای این مدرسه 

۱-آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر در حد مطلوب 

۲-اگه یه بچه بیش فعال دارین که از دستش به ستوه امدین این مدرسه واقعا پیشنهاد خوبی است. 

۳- استفاده از یک معلم و یک کمک معلم که البته در مورد همه کلاس ها اینجوری نبود.  

و دیگر هیچ 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
جیرجیرک سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ق.ظ http://jirjirakmahtabi.blogfa.com

همینه مدیریت ایرانی! پولو بچسب آینده کار رو بیخیال خدا می رسونه! رضایت ارباب رجوع یعنی زرشک!

چه می شود کرد

بیوطن سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:54 ق.ظ

سلام خوبی
یادمه خیلی پرس و جو میکردی ...

بچه خواهر من بعد چن سال مدرسه هوشمند امید اومد ثبت نام کرد مدرسه عادی شریعتی کلاسهای زبان رو موسسه .... بالاتر از میدون انقلاب میره و واقعن پیشرفتش خوبه .... جدا از استرس اون مدرسه که واسه بچه ها داشت ....خیلی بلوف میزدن راجع به خدماتشون ....
سعی کن عمادو مدرسه عادی یا فوقش غیر انتفاعی بزاری و کلاسهای فوق برنامشو بیرون ادامه بدی ...
مگه خودت و آقای دکتر که فک کنم حتما مدارس عادی درس خوندید مشکلی بوده ؟!!!!!

سلام
ممنون
از توضیحات خوبتون سپاسگزارم
حتما

آنا سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:40 ق.ظ http://www.anna1980.persianblog.ir

من اگه یه بچه داشته باشم نمیذارم درس بخونه و صبح کله سحر پاشه بره مدرسه چه برسه به اینکه بذارمش مدرسه دوز بانه و هوشمندو از این چیزا...بهش میگم بچه جون از صبح تا شب برا خودت بازی کن گردش نقلاشی تفریح و...اگه واقعا بچه ای باشه که دلش علم و دانش و این چیزا رو بخواد وقتی بزرگ شد بره دنهضت سواداموزی..والا...

این یعنی یک مادر نمونه

محبوبه سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:59 ب.ظ http://yaghootekabood2.mihanblog.com

سلام خوبی؟ نمیدونم چرا من از این مدارس دو زبانه خوشم نمیاد به نظرم زیادی از مغز بچه ها کار میکشن.
.

سلام
ممنون
زیادی کار نمی کشن
خسته کننده هستن

دکتر نفیس سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:17 ب.ظ http://drnafis.blogfa.com

من شیفته این مزیت شماره دو شدم !

مریم چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام
آنی جون قربونت برم خیلیییییییییییی پستت به درد این شرایط من خورد ممنونم
منم واقعا موندم سروشو کجا ثبت نام کنم؟؟
ان شا الله همیشه عماد جون سلامت باشه
در مورد پست دلتنگیتم خواهش میکنم به چیزای خوب فکر کن و روح مصبت رو توی وجودت جاری کن قربونت برم
تو الان یه گل توی وجودت پرورش می دی به هوش باش خدای نکرده پژمرده نشه
مواظب خودتون باشید
می بوسمت عزیزم
مریم

سلام عزیزم
قابلی نداشت

ممنون

مریم چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

واقعا باهات مواقفم در مورد مدرسه ی بچه ها
الانم سروش از ۳ سالگی کلاس زبان رفته و زبانش خیلی خوبه ما شا الله ..کامپیوتر هم که خود به خود توی زندگی امروز یاد میگیرن ..
پس نباید سخت بگیریم
مواظب ه خودت و نی نی گلت باش عزیزم

ممنون
شما هم مواظب خودت و نی نی باش

خانم دوری چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ب.ظ

آنی کار خوبی می کنی . طفلکی بچه از درس و مدرسه بیزار میشه . دختر منم تا ۱و ۴۵ مدرسه می مونه ولی کلاسهای ظهر حالت تفریحی و فان دارن وجدی نیستن . به خاطر هزینه بالای مدرسه پیشنهاد دادم که امسال مدرسه شو عوض کنیم ولی سرسختانه ایستاد و گفت نه . منم خیالم راحت شد که خیلی بهش بد نگذشته .

ممنون

سارا پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:19 ب.ظ http://shayad1shab.blogsky.com

اره تو رو خدا نذارید بچه تون از بچگی اینقدر فشار درس روش باشه!

اشتباه شد دیگه چه می شود کرد

مژگان امینی پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

من بچه ها را توی مدرسه ی غیر انتفاعی که حالا اسمشان شده غیر دولتی گذاشتم چون می خواستم وقتی سر کار هستم تعطیل نشوند و بدون من زیاد در خانه تنها نباشند.وبعدش هم به این مدارس عادت کردیم.نمی خواهم هیچ کدام را نقد کنم دولتی یا غیر دولتی بودن شرط خوب یا بد بودن مدرسه نیست .
نظر خود عماد چی بود؟

نظرش اینه که تا ظهر مدرسه باشه و برای نهار خانه باشه

یک معلم جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ب.ظ http://jafari58.blogfa.com/

سلام من که خودم معلم هستم هرچقدر هم این مدارس محاسن داشته باشه بچه ام رو این همه ساعت دور از محبت خودم نگه نمی دارم حتی ابتدایی هم حاضر نشدم تا ساعت ۲ونیم غیر انتفاعی بذارمش گفتم بچه ام خسته می شه از درس زده می شه تازه یه سال درمیون هم می رم تو مدرسه دخترم حق التدریس می گیرم که بیشتر درکنارش باشم ساعت مدرسه که زیاد باشه چون مدارس م تنوع نداره بچه از درس و مدرسه زده می شه

ممنون

ماما ی مهربون شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ق.ظ http://midwife40.blogfa.com

سلام انی خانم
منم فکر میکنم نباید خیلی به بچه ها فشار اورد

سلام عزیزم
ممنون

sogand artist شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ق.ظ

be nazare man dars khoondan too madarese khas faghat esterese bache haro bishtar mikone va vaghan beshoon feshar miad . man ke azin ke in sali ke gozasht ro too masalan behtarin dabirestane ahvaz ke ie madreseie nemoone dolatie ba azmoone voroodie , dars khoondam vaghan pashimoonam va vase sale dige barmigardam be madreseie ghablim

مرسی عزیزم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد